Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thijs Jong - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thijs Jong - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Thijs

04 Januari 2014 | Australië, Melbourne

04-01-2014
Bedankt voor de reacties inmiddels bijna een maand later werk ik vast bij het eerste bedrijf (exzibit design). Werk daar nu fulltime en bevalt heel goed. Het bedrijf maakt interieurs voor winkels maar ook maatwerk van meubels. Ik werk daar met 3 andere (Adem, matt en steve) dus vrij klein. Adem is de ijgenaar die zelf een soort huisje in het bedrijf gebouwt heeft waar hij woont en als showroom gebruikt. Ook heeft hij veel leuke en orginelen ideeen met gebruikte materialen waar we ook veel mee werken. Van piano toetsen tot spoor bilzen. Een van de andere collega’s is Steve uit Ierland waar ik ook geregeld in het weekend mee uit ga. Ook geeft hij vaak bbq feesjes op zen balkon. Mijn kerst dit jaar heb ik op het strand en in het water door gebracht met steve en vrienden van hem. Was wel apart maar heel gezellig savond hebben we bij steve ge bbq t. Ook het vuurwerk tijdens oud en nieuw in Melbourne was indrukwekent om te zien. Het is hier verboden zelf vuurwerk af te steken dus geven ze van uit de stad een vuurwerk show. Waar heel veel mensnen op af komen. Ben nu geseteld in Brunswick. Is een leuke wijk in Melbourne met veel leuke restaurantjes en café’s en andere kleine bedrijfjes met een beetje alternatieve sfeer. Ook men werk is daar 5 minuten lopen vandaan. Ik huur nu een kamer van een colombiaans stel (gose en Sandra) die inmiddels 5 jaar in australie wonen. Zijn hele gezellige mensen waar ik vaak savonds films mee kijk of wat mee drink of eet. Ook wonen er nog 2 meisjes maar die heb ik nog niet veel gezien. Het bedrijf heeft voor de komende 2 maanden werk genoeg. Dus mijn plan voor nu is zo veel mogelijk werken en geld sparen voor mijn reis. Aangezien de lonen best hoog liggen ben ik blij dat ik hier veel kan werken om te sparen.
Wil ook binnen die twee maanden een auto kopen om mee te gaan reizen. Hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

  • 04 Januari 2014 - 12:02

    Gerda:

    Hoi Thijs, leuk van je te horen, de beste wensen voor 2014 .
    als ik je reisverslag lees heb je het goed naar je zin, mooi werk, en leuk te horen dat je het zo gezellig hebt met Steve , dat doe je goed.
    nog veel werk en reisplezier.
    groetjes Gerda en Dennis

  • 04 Januari 2014 - 14:50

    Stefanie:

    Wat gaaf allemaal tiek! volgens mij heb je het wel naar je zin! ik wist helemaal niet dat je daar geen vuurwerk mag afsteken. Fijn dat je je plekje hebt gevonden en zulke gave dingen doet! haha grappig met kerst naar het strand klinkt zo gek. Veel plezier verder! groetjes steef

  • 04 Januari 2014 - 17:54

    Marja:

    Hoi Thijs,
    Eerst de allerbeste wensen voor 2014! Gaat denk helemaal jouw jaar worden :).
    Wat fijn om te horen dat je nu zo gesetteld bent. Ik zou het ook wel weten als
    ik weer jong zou zijn hoor! Het klinkt allemaal geweldig. Heb je nog last van
    heimwee of valt dat wel mee?
    Hier alles ok. Allemaal wel ziek geweest.....Frank en ik hebben met de Kerst in
    bed gelegen. Dat was wat minder. En Thari heeft 3 dagen in het ziekenhuis
    gelegen....heftige reaktie op griep. Maar alles gaat weer goed hier :). Over een
    paar weken gaan we gezellig een dag naar je ouders. Hebben we echt zin in.
    Geniet maar lekker verder Thijs....
    Groetjes, Marja.

  • 04 Januari 2014 - 19:09

    Thea De Ram:

    Hoi Thijs,
    Ik wens je heel veel plezier voor 2014 maar dat zal wel lukken zo te lezen.
    Wat leuk dat je dit doet, blijf je lang weg?
    Mooi dat je al werk hebt gevonden en naar je zin is.
    Leuk om je reisverslagen te lezen.
    Heel veel plezier nog en de groetjes van Thea de moeder van Brenda.

  • 05 Januari 2014 - 23:24

    Marije:

    Ben zo blij voor je! Leuk verhaaltje heb je geschreven! Dikke knuffel en kus, marije

  • 15 Februari 2014 - 10:21

    Rene Bakker:

    Hoi Thijs,

    Leuk je verslag te lezen. Je bent al aardig gesetteld inmiddels. Lijkt me een geweldige belevenis. Veel plezier daar down under. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groeten, Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2014

sydney-uluru

01 Maart 2014

Sydney

04 Januari 2014

Melbourne

08 December 2013

Australie
Thijs

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 4028

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: